Artikel in de Bosch en Duin-krant, editie oktober 2007

Toneelgezelschap in de “ Zeester”

Zondagmiddag 8 juli. Terwijl Christiaan la Poutré, sinds 2 maanden bewoner van Bosch en Duin afdeling de Zeester, een wandeling maakt met Bettie, bouwen leden van zijn toneelclub ADODVS de huiskamer van de Zeester om in een toneeldecor.

Christiaan is sinds 1995 lid van amateurtoneelclub ADODVS en heeft mooie rollen gespeeld. Vorig jaar won hij de eerste prijs in de categorie beste mannelijke rol als dhr. Droogstoppel uit Max Havelaar. Als verrassing voor Christiaan voeren zijn mede leden een zelfgeschreven toneelstuk op, gebaseerd op eerdere stukken die Christiaan gespeeld heeft. Een toneelstuk in de stijl van Wim T Schippers. Jaap Broersen, die het toneelstuk geschreven heeft, speelt Wim T Schippers. Egon van Enk heeft de regie. Door de goede en enthousiaste medewerking van het personeel en de bewoners van de Zeester kon deze verassing tot stand komen.

Het werd una giornata particolare, een bijzondere dag. Alles zat mee: Christiaan's conditie, de timing, het personeel van Zeester, het enthousiasme en de humor van de ADODVS-spelers, hun spel, hun aanhang, de niet-spelende leden, de productiemensen, Christiaan's broers met aanhang. Na afloop van het toneelstuk zaten we allemaal heerlijk in de mooie tuin na te genieten met een drankje. En net als je denkt: ik krijg wel trek, verschijnt er nog eten ook: het personeel had ook daar aan gedacht.

Op mijn opmerking naar het personeel: “Christiaan moet wel bijzonder goed in de smaak vallen hier, dat jullie dit allemaal doen”, antwoordden zij: “Dat doen we voor iedereen”! Het tekent de sfeer.

Bedankt allemaal voor deze heerlijke dag.

Tekst: Bettie en Trees.